Przemoc w rodzinie. Do niedawna temat, o którym nikt nie chciał głośno mówić. Wstyd, niezrozumienie, egoizm lub myślenie schematami. Lepiej jest zamykać oczy na prawdziwe problemy, zwłaszcza, kiedy wydaje się, że nas nie dotyczą. Przemoc w rodzinie jest tematem ogólnospołecznym. Jej przyczyny są na wskroś zakorzenione w często związanych ze sobą uwarunkowaniach ekonomicznych, psychologicznych, czy kulturowych. Bagatelizowanie przemocy w rodzinie, deficyt czynnego wsparcia ze strony społeczeństwa sprawia, że zagadnienie stale się intensyfikuje i powoduje nieodwracalne krzywdy.To dlatego Stowarzyszenie Inicjatywa Obywatelska „Pro Civium” przystąpiło do projektu „przeMoc w rodzinie”, która nie tylko zwraca uwagę na obecność tematu przemocy w rodzinie, lecz przede wszystkim wskazuje drogę szukania pomocy dla rodzin dotkniętych przemocą.
Kampania „przeMoc w rodzinie” ma swój wyraz między innymi w spotach telewizyjnych emitowanych w TVN. Oprócz tego włączony został dodatkowy numer infolinii „TeleWsparcie” pod numerem 800 201 211 i czat online czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 - 18.00. Nieodpłatnej pomocy i rady osobom poszkodowanym udostępniają prawnicy, psycholodzy, pedagodzy oraz doradcy zawodowi. Można także zgłosić się po pomoc specjalisty wypełniając formularz na stronie: pomocpostpenitencjarna.pl
Projekt „przeMoc w rodzinie” kierowany jest głównie do osób dotkniętych problemem przemocy w rodzinie. Ale ma on również za zadanie uwrażliwić społeczeństwo na to destrukcyjne zjawisko i rozpowszechnić rozpoznawalność międzynarodowego znaku ręką „Pomóż mi”, który jest potajemnym znakiem ze strony ofiary przemocy. Ten gest to wielokrotnie jedyny sposób wzywania o pomoc, jaki ofiara przemocy ogólnie może przekazać. Osoba, która jest świadkiem znaku „Pomóż mi” powinna w sposób dyskretny szczególnie dla sprawcy przemocy, powiadomić policję o tym zdarzeniu. Szybka i zdecydowana reakcja może uratować komuś zdrowie lub nawet życie. „Dowiedz się, działaj” informuje hasło projektu „przeMoc w rodzinie”. Sitte.pl jako partner projektu udostępnia kompletnego wsparcia kampanii od strony technicznej i bierze czynny udział w upowszechnianiu tej inicjatywy.